litenlangtan

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Pimpa Kakans rum...

Av litenlangtan - 20 november 2010 17:38

Stack till jobbet och tog mig sen hem, är ganska trött...


Vi hade pratat om att försöka göra iordning för att fota Kakans rum idag efter jobbet.
Sagt och gjort...
Jag sydde en "back-drop" av tyget 'Far far Away' och vi satte ihop spjälsängen och bäddade med färggladaste påslakansetet.
Pusslade ihop en "lekmatta" och satte fram bord och stolar och ställde ut leksakerna...


Dessvärre är ljuset så himla dåligt nu på vintern så vi fick sätta in en extralampa för att överhuvudtaget få in ljus.
Om man inte behöver ha bilder på HELA rummet utan bara på delen där säng och övrigt står så är vi nog rätt så nöjda med resultatet.


  


När man ser bilden, utan att ha sett 'före' och utan att ha sett hur det ser ut till höger i bild - så kan man faktiskt föreställa sig att det här är taget i ett barnrum... :-D
Jag är ganska nöjd med bonaden på Sverige ovanför sängen och hoppas att de som ska titta på bilderna ser det.


Vi provade också hur det funkade att ha kvar spjälsängen och ställa in våra sängar brevid och det funkade över förväntan...
Så jag får nog säga att det var roligt att "pimpa" kakans rum och det känns supermärkligt att titta på bilderna och i kameran - för där ser man som sagt var inte det som är runtomkring i rummet. På bilderna känns det verkligt. Det känns på riktigt. Det känns på gång...


Den känslan vill jag behålla...





 
 
Hedda

Hedda

20 november 2010 18:02

Verkligen ett jättefint rum! Ja, det ser absolut ut som ett barnrum! :-)

http://heddasdagbok.wordpress.com

litenlangtan

20 november 2010 18:06

Tack! Jag känner mig ganska nöjd måste jag säga! :-D

 
Teachgirl

Teachgirl

20 november 2010 20:29

Jättefint! Klockrent barnrum! Tyget på väggen är riktigt snyggt.

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Kvarnlyckan

Kvarnlyckan

20 november 2010 22:35

Kan inte göra anant än att hålla med. Så fint!

http://kvarnlyckan.wordpress.comh

 
Ingen bild

Sara

21 november 2010 09:59

Håller med ovanstående.....JÄTTEFINT!!!!!

 
MDB

MDB

21 november 2010 11:21

Vad fint! Ser vädigt barnrummigt ut!

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards