litenlangtan

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Sista nålsögat...

Av litenlangtan - 24 januari 2011 17:03

Jag kommer ihåg det så väl - när vi satt på Folkuniversitets 'Föräldrautbildning' och vår "fröken" sa att ja, det är många nålsögon man ska igenom innan man får bli förälder...

Och många nålsögon har det blivit...

När jag kom hem efter jobbet för att hämta bilnyckeln kom grannens katt och ville in och hälsa på... jo okej, jag kallade på honom när han stod vid trappan och han kom motvilligt ut till mig...
Så stängde jag dörren och kom på att visst ja, bilnyckeln ska jag ju ha med mig...
Så öppnade jag dörren igen och vips så var kattskrället inne igen...
Och upp för trappan for han!
Så av med skorna, klampa upp, greppa surkatten och slängde ut honom... på Med skorna och nyckeln i handen och öppna dörren - tjoff!
in for katten med ett jam och upp för trappan igen!


Fast nu tog jag inte av mig skorna utan klev in med dem på och tog tag i honom... väldigt förorättad viftade han ilsket på svansken när jag kom ut, nån stund efter...

Oj oj...

Väl i bilen tänkte jag - måtte det vara det här som verkade så lätt men som blev svårt... som stod i horoskopet...

Dokumenten såg okej ut, alla 8! Nu är ju inte jag experten men jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska funka nu. Har köpt ett stort bälgkuvert och ett vadderat. Imorgon ska allt kopieras och eventuells scannar vi in det också. Beroende på om maken har tillgång till en sanner nu.
MEN - om man har ihopbundna dokument - är det okej att man viker och kopierar så det blir ett märke efter vikningen? Jag måste höra med vår AC-kontakt imorgon... Men det borde väl kunna gå? Någon ska ju snart ändå göra märken och kladda och klämma på de här papprena...
Å andra sidan är det ju snyggt att skicka ovika original. Jag vill ju inte bryta sigillet heller - varför tänkte jag inte på det innan - att be NP göra en snygg hög med kopior INNAN de satte ihop dem? GAH!

jaja, nu vet vi till nästa gång!

Imorgon fraktas de då med rekomenderad post till Sthlm iaf... Och vi kan äntligen pusta ut och luta oss tillbaka och betrakta vårt jobb som avslutat - och vila lite... För när det sen drar igång - då blir det åka av och då är det ALLVAR och då är det på riktigt!

Snart är vi en familj! Det är så jäkla skönt!

 
 
Teachgirl

Teachgirl

24 januari 2011 18:54

Grattis! Så enkelt det blev till slut. :)

http://varforinteviocksa.blogspot.se

 
Jeane

Jeane

24 januari 2011 20:55

Vad skönt att ni äntligen är klara!
Vila och fira lite tycker jag :)
Kram

http://jeanequidote.blogspot.com

litenlangtan

25 januari 2011 06:46

Ja, just ikväll blir det ett gals bubbel och god mat... :-D Det är vi värda!

 
Hej och HoppH

Hej och HoppH

25 januari 2011 00:08

Grattis - hoppas allt är ok nu!

I allafall i Vietnam så var det en hel massa papper som skulle skrivas under när man väl fått barnbesked - hoppas ni snart är där! :-D

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

litenlangtan

25 januari 2011 06:45

Vi skickar en öppen ansökan nu så snart får vi ett barnhem tilldelat och det kommer några papper att fylla i nag det. Sen är det 4 av 7 barnhemt som kräver friskintyg HIV så det kanske vi också måste skicka med sen...
Och när sen väl BB är här så blir det nog en ny uppsättning papper - var så säker!
Ja, jag hoppas också att allt är okej nu...
Jag fattar faktiskt inte själv hur vi orkar igenom allt strul - men det är väl det här som är livet... återstår banken... på torsdag... :-0

 
Ingen bild

Sara

25 januari 2011 09:51

Ohh vad spännande...nu är ju ni klara med det som ni kan göra och påverka, nu är det bara upp till högre makter att hitta rätt lilla kaka till er ;-)

KRAM

 
Ingen bild

Nanashi

25 januari 2011 15:28

Vad skönt! Grattis! Vi har tyvärr inte fått iväg våra papper ännu eftersom vi behöver några blanketter tillskickade som vi tyvärr har väntat på i evigheter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards