litenlangtan

Alla inlägg den 21 december 2009

Av litenlangtan - 21 december 2009 12:58

I lördags postade jag och maken tackkorten från bröllopet - okej, det var 4 månader sen vi gifta oss så vi är liiiite sena... :-D


Men något som vi pratat om och som det också debatteras friskt om i bloggvärlden är denna motbjudande vana att såfort man klämt ur sig en unge palla upp den i ett fårskinn och klä den i "tomtedräkt och luva" alternativt pepparkakeutstyrlsel (verkar vara årets tema)


Okej - jag kan förstå om ens föräldrar och morföräldrar gillar att få ett ûbergulligt kort att sätta på kylskåpet och så men folk som hittentills ALDRIG skickat julkort överöser oss vanliga dödliga med sina barn-i-luvor...
Det som är värre är ju att skicka till dem som inga barn har - men som väldigt gärna hade haft egna...


Det svider i själ och hjärta att få ett julkort med ett barn på... En påminnelse om vad vi inte kan få - kanske allra mest inför julen som är barnens och familjernas stora högtid...


Detta är något som vissa har väldigt svårt att förstå... HUR kan jag vara så elak och betacka mig från julkort med barn-i-luva - det som är så gulllllligt!?


Nä det är perverst och elakt och ogenomtänkt och oempatiskt att inte tänka längre än till sin egen tillfredställelse... Måste du nödvändigtvis skicka ett julkort till din barnlösa kompis som du vet kämpar för att bilda en egen familj så kan du väl åtminstone tänka på hennes/hans julstämning och låta kortet gå till någon som

a. har egna barn

b. är en släkting till dig

c. uttryckligen sagt sig uppskatta dina ungars utstyrda julkort...


När ska folk fatta att det sårar mer än glädjer?! 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards