litenlangtan

Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Barnvagn

Av litenlangtan - 5 februari 2011 16:18

Idag har jag och maken fått några barnvagnar förevisade för oss...
Och vi har paxat den här:


 
Fast vår är svart och grå istället. Vi tänker att den kan vara bra att ha i landet...

En stabil sittvagn som är enkel att fälla ihop. Föraren får det extra bekvämt med ett mjukt handtag och mugghållare för fikakoppen.

Carena är ett prisvärt barnvagn- och barnmöbel-märke som säljs i Sverige, Norge, Danmark samt Finland. För distributionen står BRIO AB. Se mer på www.carenababy.com

Info om vagnen:
*Ryggstöd justerbart i 3 lägen med bra viloläge.
*Sufflett, rymlig varukorg och mugghållare.
*5-punktssele.
*Transportlås gör vagnen lätt att hantera hopfälld.
*Swivelhjul fram och bakhjul med quick release.
*Kan kompletteras med fotsack och åkpåse.
*Textildesign med reflexer, även runt varukorgen.
*Justerbart fotstöd.
*Avtagbar handtagsbåge.
*Sittmått 22x33 cm
*Vilomått 82x33 cm
*Skjutstångshöjd 106cm
*Hopfälld 90x53x37cm
*Vikt 9kg

Är det någon som har bra reflektioner kring det här, behöver man vagn med sig? Vi kommer ju ändå vara borta minst 4 veckor och är lillo över 1 år men inte går så långt själv kan det vara gott att ha. En bärsele är ju ett självklart val, det ska vi också ha en, men det kan ändå vara skönt att ha med en vagn?

Vidare tittar vi på en Teutonia Mistral S som mina mammas kollega har till försäljning som har några år på nacken. Den har svängbara hjul fram och handtaget går med ett enkelt handgrepp att vända och barnet kan sitta både framvänt och bakvänt... det känns som en vagn som är praktiskt och som blir smidig ihopfälld också.


Det känns helt jävla galet att vi ska köpa en vagn!? VI? Men vi har ju inga barn... än :-D

Jag vill gärna ha era reflektioner ni som hämtat barn, hur gjorde ni. Det är ju packning till förbannelse ändå?! Vi måste bestämma oss innan tisdag annars får vi se oss om efter en annan...

Nån som har en bra bärsele till salu btw? Vi kollar på nätet men har inte fått fatt i nån än...

Nu ska jag göra mig i ordning för att gå på party! Ha en fortsatt skön helg!


 
 
TeachGirl

TeachGirl

5 februari 2011 17:39

Riktigt snygg! Hur många kilo orkar den? Jag vill ju att vi ska kolla efter en vagn till lillkillen.

Vagn på resan? Är den lätt så kan det nog vara bra att ha med, men det är bara en kvalificerad gissning. :-)

http://varforinteviocksa.blogspot.com

litenlangtan

5 februari 2011 21:52

Har för mig att hon sa att den tog upp till 15 kg och själva vagnen vägde 9 kg... Ganska smidig

 
Hej och Hopph

Hej och Hopph

5 februari 2011 23:37

Min dotter var ju 9-10 månader och jag hade ingen vagn i Vietnam (var där i 3 veckor) och saknade det inte överhuvudtaget. Ärligt talat så satt min tjej bara i en egen matstol en gång eller om det var två och då i mindre än 5 minuter på hela resan. Hon var i min famn, i selen, hela tiden i princip och det ville både hon och jag. :-)
Jag vet inte hur det hade varit om hon inte velat ha så mycket närhet i och för sig.
Jag kan verkligen rekommendera ERGO - bärsele. Jag bär min numera 2 år och 3 månader gamla tös i den utan problem. En fördel med ERGON är att det går snabbt och smidigt att lyfta henne upp och ner igen nu när hon är äldre och ofta går snabbt.
En nackdel är att det är krångligt att få upp henne på ryggen om man vill bära henne så, i alla fall när man är själv! :-)

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

 
Ingen bild

Hanya

6 februari 2011 08:47

Vi hade inte heller vagn men lilla grisen var ju ganska liten så det hade inte behövts. En aspekt till är ju anknytningen. Jag hade inte satt ett helt nyfått barn i en vagn öht, för jag vill ha ögonkontakt. Vi har varit hemma ett år nu och inte ens nu får hon åka framåt.
Slår ett slag för Ergo, du kunde fått köpa vår om det inte var för att vi hoppas kunna använda den snart :-)
Mitt tips, skippa vagnen och köp en riktigt bra bärsele istället. :-)

 
Sara

Sara

6 februari 2011 09:24

Vår dotter var 1år då vi hämtade henne och vi köpte sulky i Kina, vi använde bärsele mycket, men vagnen var skön att ha, sen var det inte så noga om den kom med planet hem eller inte. Jag skulle nog inte köpa en dyr vagn och ta med mig till landet, hellre nåt enklare som man inte är så rädd om.
När vi hämtade vår son (1½ år)använde vi bara bärsele,men jag saknade vagn många gånger.

Kanske bra att vänta lite med sulky....tänk om ni får en liten liten knatte......

Vi har en Emmaljunga Cerox (grå/svart)till salu, men den är nog inte lika smidig som Teutonian.

http://saxdesign.blogspot.com

 
Ingen bild

Nanashi

6 februari 2011 10:23

Vi kommer inte att ta med vagn till till landet och väl i Sverige blir det en vagn som är vänd mot oss för ögonkontaktens och anknytningens skull.
Nere i landet blir det enbart bärsjal och ev. bärsele. Vi tar nog med lite olika sjalar och kollar vad som känns bäst.

 
Kvarnlyckan

Kvarnlyckan

6 februari 2011 11:16

Med tanke på ögonkontakt och anknytning hade jag köpt en vagn där barnet är vänt emot mig. BusUngen satt vänd emot mig tills dess han var tre år.

Vet inte hur den vagn ni tittat på funkar, läste för slarvigt, men jag vet att det är svårt att få till det med sulky.

http://kvarnlyckan.wordpress.com

 
Ingen bild

Mia

7 februari 2011 13:59

Denna vagnen har vi med, den ska med till Colombia, kostar ca 50 euro att ta med den med Air france. fast vi har en brun med rosa madrass..

litenlangtan

7 februari 2011 14:30

Jo jag har sett det i er blogg... Den verkar smidig och ganska lätt...
Vilken dag åker ni? Ska bli så fantastiskt roligt att följa er!

 
Ingen bild

Mia

7 februari 2011 16:25

Om vi så visste. Jag har väntat på återkoppling från kommitemötet sedan över 1,5 vecka nu... i vanliga fall tar det 0,5 vecka... jobbigt att vänta, men vi riktar in oss just nu på 18/2... men i denna världen är allt osäkert tills man verkligen är där och får med sig sitt lilla barn hem...

litenlangtan

7 februari 2011 16:28

Mehn åh vad jobbigt att inget veta!!! Jag håller tummar att allt ska rulla på smidigt och snabbt nu! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards