litenlangtan

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

allierad med djävulen

Av litenlangtan - 10 februari 2011 06:36

Tja, det kommer inte skrivas så mycket av värde här under de närmsta månaderna misstänker jag...
Ändå hade jag 70 läsare igår... och inte en enda antog min uppmaning att låta mig få veta lite mer om dem... ja, några känner jag ju sen innan *vinkevink* ingen skugga över er!


Igår hade jag en väldigt bra dag, från morgon till kväll och jag fick ett oväntat men härligt samtal från en vän som flyttat från stan...
Jag fick också ett härligt SMS från min syster på andra sidan jorden! :-D


Jag pratade också med en vän som vi inte hört av på ett tag... Men hon är ursäktad - hon jobbar nämligen häcken av sig på ett företag som borde svartlistas och anmälas.
De sysslar med resor och hon är nån slags telefonmottagare. Hon hinner aldrig äta lunch i ett för detta avsett rum utan intar lunchen framför datorn, annars måste hon jobba över ännu längre varje dag. I snitt blir det en timmes obetald arbetstid varje dag utöver den obefintliga lunchen. Hon vantivs så jäkla mycket att hon i princip gråter varje dag och har mer ångest när hon är ledig än när hon är på jobbet eftersom hon vet vad som väntar henne efter den lediga tiden och därför kan hon inte slappna av. Hon hinner aldrig prata med sina kollegor och den enda hon egentligen vill ha kontakt med ska sluta den här veckan.
Företaget har inga kollektivavtal och ingen företagshälsovård...
Hon har pratat med företagsledningen och sagt att hon vill att de ska säga upp henne men de vägrar. Hon vill inte sjukskriva sig för att det ska se dåligt ut i hennes CV... MEN nu har hon två nya jobb på G...
Ett jobb vill hon verkligen ha, hon är just kallad till en fjärde (!) intervju (hur många intervjuer kan man göra med folk?) och ett annat jobb som hon kan tänka sig bara för att komma bort från det ställe där hon är nu...
Hon ville flytta på sig från förra jobbet för att ledningen inte lyssnade på sina anställda och att deras önskemål inte tillgodosågs... Ni hamnade hon i helvettet istället... Ändå gjorde hon en ganska noga bakgrundskoll och ställde frågor till ledningen om personalomsättning och så vidare... De ljög henne rakt upp i ansiktet och undanhöll information... De verkar rent ut sagt vara allierade med djävulen och deras enda intresse är att tjäna pengar på och utnyttja sin personal.


Och här står jag på mitt jobb och har INGET att göra... tänk så jävla orättvist det är i världen...


På loppisen igår hittade jag inget speciellt. Det var väldigt utplockat på sina ställen Hittade några PEZ-automater som jag tänkte skulle få bli nya kompisar med tjejerna som kommer på besök nästa vecka... om jag får ge dem godis för deras föräldrar såklart... :-D
Den lilla kanske inte klarar de hårda bitarna men hon kan få en tablettask eller nåt istället kanske...


I helgen är det 30-årskalas och sen kommer vänner på middag på söndag... Det ska bli trevligt...



 
 
Sara

Sara

10 februari 2011 10:11

Alltid bra att kolla med föräldrarna innan man ger godis ;- )
Vi var på barnakuten i förra veckan och där stack man åt en klubba till M utan att fråga oss!!!! Till deras försvar så var det mitt i natten, M var hysterisk, trött, rädd och ledsen + att dom skulle sticka honom i armen UTAN bedövning.....vi förlät sköterskorna ganska snabbt.....men godisförbudet måste vi nog tulla lite på fram över. F åt inte godis innan hon var 4år!!!! Men så var ju hon första barnet oxå :- )

http://saxdesign.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards