litenlangtan

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Helgplaner...

Av litenlangtan - 16 februari 2011 22:40

Ergon har kommit och vi har provat den båda två... I brist på barn fick vår bärbara CD-spelare i köket agera "modell" men den funkade att bära på :-D
Men jag hoppas att den yngre av tjejerna som hälsar på oss i helgen kan tänka sig att bli buren av nån av oss en liten stund iaf...

Ja, i helgen lär det bli high-life med dessa små gosiga bustjejer! Hela familjen kommer sent fredag kväll och jag kommer vara ensam hemma på fredag då maken ska ut på lokal och roa sig... Jag tänker passa på att smaska i mig skaldjur och softa... fram till de kommer iaf!

På lördag har vi enats om middag här hemma - bekvämast eftersom de små ska lägga sig på kvällen. Men roligast av allt är vår gemensamma vän som jag skrev om häromdagen har fått nytt jobb och kommer äntligen ifrån den hemska arbetsgivaren hon har idag. Hon kommer förbi med sin kille och våra gäster ska få träffa honom för första gången pch vi får också tillfälle att bjuda hit dem. Det har nämligen inte vart hel lätt... De har väldigt sällan ledig tid tillsammans och eftesom hennes jobb vart så struligt så har hon inte orkat... Jag förstår henne och jag hoppas verligen att det blir bättre för henne på nästa ställe!

Jag har inte hunnit måla ikväll men jag har målat på jobbet och imorgon ska jag försöka tapetsera.

Imorgon jobbar jag med den enda kollega jag längtar efter att träffa... Det känns förjävligt att jag ska känna så kring min ena kollega. Trots att jag ryker ihop med den äldre kollegan nån gång då och då så är han "normal" - men den knepiga kollegan blir jag snart tokig på...

Imorgon är han ledig och sen är jag ledig så vi ses inte förrän på måndag och det är så skönt!

I våras la vi om vårt schema och jag är kring honom mycket mer på dagtid än de tidigare åren. Vi är två personer som ska dela på ett schema men jag hamnar ohjälpligt i den delen är han är och jag trivs inte där. Jag trivs inte med honom... jag var trött på mitt jobb innan men nu är det värre än någonsin. Jag pallar snart inte mer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards