litenlangtan

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Bah!

Av litenlangtan - 26 april 2011 17:29

Skrev ett litet frågande mail till vår kontakt på AC - svaret kom ganska rappt efter nån stund...


Ni är fortfarande 5 familjer som väntar och vi har ytterligare två familjer som håller på med sina ansökningshandlingar.
Vi skriver inte mail till varje enskild familj om nyheter, utan de finns att läsa på” Min Sida” och på bloggen på ”Mötesplatsen” på www.adoptionscentrum.se . Om det är några nyheter i ert ärende, hör vi av oss förstås.


*Grrr*
Det tragiska i ärendet är ju att bloggen inte uppdaterats med något matnyttigt sen den 14/3 då landsansvarige var i landet. På "Min Sida" händer absolut inget alls...

Känner nån av er andra som väntar att ni har fått någon som helst info sen den 14/3?

Att två nya familjer skriver ansökan till samma barnhem bådar väl kanske gott - inte vet jag... Det känns ju som att man vill tänka att man håller antalet handlingar ungefär konstant... Men det är ju kanske bara i min hjärna som det är så?


Snart är den här arbetsdagen över. Maken får "fotbollsbesök" ikväll så jag drar väl ner symaskinen eller går ut och målar trädgårdsmöbler. Något måste jag ju hitta på!





 
 
Ingen bild

Susanne

26 april 2011 18:35

Tack för uppdateringen! Då verkar familjen före oss fortfarande vänta, jag är rätt nyfiken på vad de har för medgivande. Sedan är det väl bara att konstatera, att även om det känns som att vi har väntat länge så är det bara 3,5 månad vilket är rätt lite i dessa sammanhang. Men självklart hoppas jag på BB snart. Gärna redan imorgon!
Danska AC:s sida är lite mer detaljerad, så den är ett tips :-) Kram!

 
Mymlan

Mymlan

26 april 2011 20:45

Att det måste ta sån tid! Håller tummarna att det börjar röra på sig för er del snart.

http://mymlansskriverier.blogspot.com

 
Ingen bild

Ann

26 april 2011 21:27

Kan bara hålla med, på AC:s sida händer INGENTING alls.
Jag försöker att se det positivt; två ansökningar in till barnhemmet - två ansökningar ut...

Tack för din jogg-inspiration, nu jäklar ska det hända här också B-)

kram kram

 
Jennie

Jennie

26 april 2011 21:55

Håller med dig till fullo ! Jag håller på att bli smått galen hur de sköter sin information. Senast det stod något av vikt var 18 feb om antalet BB mm på "Min sida" och att den 16 mars blev vi informerade om att landansvarig skulle åka....sedan inget mer ingen rapport inget nytt alls under solen !
Vi roar oss med att ringa varannan vecka och fråga hur många BB som kommit.
Nej deras sida funkar sådär kan man lungt konstatera, eller uppdateringarna är väl deras svagaste sida ;)

http://www.famhenriks.blogspot.com

 
Sara

Sara

27 april 2011 09:16

Håller tummarna!!!!

http://saxdesign.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards