litenlangtan

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Längtansdagar

Av litenlangtan - 27 juni 2011 06:45

Hon har gjort det igen - Kvarnlyckan - beskrivit längtan på ett fasligt bra sätt. Den där alldeles speciella längtan efter något man inte ens vet vad det är...

Den är så svår att förklara, att beskriva - jag vet ju inte ens själv vad jag längtar efter och väntar på. Ibland undrar jag om jag är helt igenom galen som faktiskt frivilligt tänker utsätta mig för det här med barn. Många i omgivningen vittnar ju om att det är väldigt jobbigt. Det är korta nätter, tidiga mornar, att inte få någon egen tid alls. Inte ens på toa. Att ständigt ha en liten person med - dygnet runt.

Den omställning det innebär är omedelbar och oåterkallelig. För evigt.

Det extremt svåra i att vänta. Hur gör man - när man egentligen inte vet vem man väntar på? Otåligheten är obeveklig. Frågorna blir fler och fler. Jag kom tillockmed på mig själv att inte basunera ut senaste nytt till nära och kära för då kommer fler frågor. Frågor jag inte kan svaren på och frågor jag själv ställer mig. Frågor som gnager på uthålligheten...

Det kommer komma perioder nu när våra säljare kommer åter från semester och ledighet och de kommer såklart vräka ur sig något om att jag är kvar här... Som om det är jag som påverkar det?!

Idag kom jag på mig själv att fundera över vilken sorts smörgåstårta jag ska göra för att fira på jobbet. jag har lovat en kollega att göra smörgåstårta då det blir BB nämligen...


Well... 20 veckor, 5 hela månader passerade vi den här veckan som gick...

För varje dag som går nu kommer vi ett steg närmare! 



 
 
Ingen bild

Ulle

27 juni 2011 13:19

Det är inte jobbigt att ha ett barn dygnet runt. Jag hävdar att de som säger så har fel. Jag skulle kunna tillbringa 24 timmar med mitt barn, om det hade varit det bästa. Men så måste man själv göra andra saker och förbereda barnet på ett liv utan föräldrar. Kram

litenlangtan

27 juni 2011 16:01

Jag håller helt med dig men jag tycker man rätt ofta hör föräldrar som klagar på att de får för lite tid till sig själva. Det roliga är ju att tid är setens som alla människor har lika mycket av!

 
Hedda

Hedda

27 juni 2011 18:42

Ja, visst är det speciellt med väntan. Börjar ana det jobbiga i att ständigt få frågor om det som man själv inte vet, men hela tiden funderar över. När ska barnet komma? Vet ni något mer nu? Hur lång tid dröjer det? Hur länge blir jag kvar på jobbet...?

http://heddasdagbok.wordpress.com

litenlangtan

27 juni 2011 22:09

Precis sådär är det... på gott och ont. Det är ju kul med spontana frågor men när man får samma frågor i stort sett varje dag från olika människor utan att kunna ge några svar. För man ställer sig själv exakt samma frågor...

 
TeachMom

TeachMom

28 juni 2011 00:08

Det var ett otroligt bra inlägg, håller med. Vi är ju hemma båda två fram till augusti, så jag känner egentligen inte den där känslan av att inte ha egen tid. Jag återkommer i höst när jag ska vara hemma själv. :)

http://varforintejagocksa.blogspot.com

litenlangtan

28 juni 2011 06:54

Det hade vart guld att kunna ara hemma länge tillsammans men eftersom vistelsetiden är rätt lång i vårt land får man nog tyvärr göra så gott det går. Som tur var kunde maken förhandla ner obligastoriska 4 veckor semester till 2 så han kan spara några veckor iaf... Få se om det nyttjas i landet eller hemma sen...

 
Sara

Sara

28 juni 2011 18:23

Det ÄR jättejobbigt att vänta, jag vet. Kommer ihåg hur jag oroade mig under väntan över att trots att alla våra papper var okej skulle landet inte tycka att vi var okej. Oroade mig för att beslutfattarna skulle tycka vi var för fula, för tjocka.....ja allt konstigt man kan tänka sig att tänka tänkte jag. Tänkte även "förbjudna" tankar som tex; "kommer jag bli lika glad över en pojke som en flicka??"......"kan jag älska ett barn som är äldre än vad vi förberettt oss på"osv osv. Men sen kommer samtalet och allt blir så SJÄLVKLART.....och JA jag blev lika glad över en pojk som en flicka och JA visst kunde jag älska ett barn som var ½år äldre än vad vi "tänkt" oss.

Behov av egen tid det har jag, men jag tror att det oxå beror på hur jämlika man är i familjelivet. Nu har jag en man som jobbar 7-18 varje dag och som ofta är borta på kvällarna och därav får jag ta det tyngsta lasset här hemma, av olika skäl har vårt liv blivit så. Jag har inget behov av att lämna bort mina barn för att få sova etc däremot uppskattar jag egen tid en timme här och en timme där då jag i lugn och ro kan vika tvätt och samtidigt lyssna på en ljudbok eller få prata ostört i telefon med en väninna, det är lyx för mig!!

KRAM!!!

http://saxdesign.blogspot.com

litenlangtan

28 juni 2011 21:15

det är skönt att höra från er veteraner att det går bra i slutänden. Mittuppi det här känns det överjävligt. Men ni red ut det och det kommer vi också göra! Tack för fin peppning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards