litenlangtan

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av litenlangtan - 16 oktober 2011 21:09

Inatt kunde jag sova ganska bra. Vaknade 06.40 och gick upp och läste igenom dokumentationen om vår pojke igen. Man kan tycka att man inte har så mycket att säga om en liten kille på ett par månader. Men det finns åtskilliga sidor med information. Första gången jag läste så flimmrade det nästan för ögonen av så mycket text. Imorse kunde jag ta in vad som stod bättre. det är ovärderlig information om hans första månader och hur det kom sig att han blev vår. Det är rörande att läsa om denna lilla varelses första tid i livet...

Idag har jag sorterat de påslakan och sängkläder vi har köpt sen innan. in i tvättmaskinen med alltihopa så allt är rent och mjukt till vi kommer hem!

Tvättmaskinen har också gått varm med små små kläder...  Mest röda och bruna faktiskt - jag är innerligt emot att blått är den enda färgen små killar kan ha. jag vill ha en färgglad unge.

Jag har också insett att vi har v ä l d i g t mycket böcker - och ingen stans att göra av dem egentligen. :-D Det kommer ju dröja ett tag innan vår son kommer ha glädje av dem. I källaren kommer de bara bli förstörda. Nån direkt vind har vi inte - men en kattvind. Vi får väl se om vi har plats för dem på något torrt ställe.
En potta och ett par skor som jag fyndat på loppis fick flytta ner i källaren - tills vidare. :-D

Några saker har vi ju medvetet dröjt med att skaffa - badbalja, skötbord och en vettig babywatch. Och den där vagnen vi ändå funderat på.

Nu måste vi ju ha de där sakerna. Och inte vilken som helst. Det ska få plats .-D


Ska syna Blocket i veckan och se om det dyker upp nåt.

Kan finna mig själv småle då och då åt tanken att vi har en liten son! Undrar hur han känns, hur han luktar och hur hans ögon ser ut?
Imorgon är det dax att på allvar fixa de sista pappersgrejerna... :-D

Har faktiskt börjat sy lite också barnsaker också... Presenteras på pysselbloggen framöver... :-D
 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards