litenlangtan

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Nåt är i görningen

Av litenlangtan - 17 mars 2012 19:29

Årets fjärde förkylning gör mig extra trött och har fyllt min skalle med snor... Sonen är också förkyld och låter som en rosslig gubbe emellanåt. Folk vänder sig om på ICA och stirrar på oss när vi passerar när han låter så... Dessutom är sömnen uppåt väggarna - är det inte hostan och de efterföljande rosslingarna/tjuten (det gör förmodligen ont att hosta) så är det plötsliga uppvaknanden med gallskrik som varar 15-50 minuter. Han är helt otröstlig och okontaktbar - det är otäckt och ledsamt. Hur når man fram till ett hysteriskt spädbarn? Han somnar slutligen i armarna på mig men det är omöjligt att lägga ner honom någonstans, då börjar han igen.Slutligen sov han så hårt så jag kunde lägga honom i sängen och sova lite själv...Jag inser snabbt att vi har det så bra när han är frisk. Han är oftast nöjd och sover bra och det krävs så lite för att bringa familjen ur fattning och allt hamnar i obalans...

 
 
Jeane Quidote

Jeane Quidote

17 mars 2012 19:50

Låter jobbigt! Krya på er i lilla familjen.
Kram!

http://jeanequidote.blogspot.com

litenlangtan

18 mars 2012 20:45

Tack, sonen verkar bättre redan och vi vuxna reder oss... Vi kan ju snyta oss och dricka the osv...
Det är värre med de små som inte kan tala om var det är värst...

 
Ingen bild

micklan

17 mars 2012 21:36

Kan inte skriken vara nattskräck? Urjobbigt, men det hjälper att veta att barnet inte har ont och inte minns något av det senare.

litenlangtan

18 mars 2012 20:42

Det jag läst och hört om nattskräck är att det oftast inte kommer när de är så små - han är ju inte året fylld än... Däremot så kommer det när han är sjuk så det är nog något kopplat till det - han har bar haft det riktigt så en gång nu den här sjukomgången och nu har vi återgått till det normala igen verkar det som *peppar peppar*

 
Isabel

Isabel

18 mars 2012 20:25

Ojoj, jobbigt med många förkylningar i rad! Hoppas ni kryar på er snart igen! Låter som lillen har en släng nattskräck? Om han bara vrålar och inte är kontaktbar låter det onekligen som det... vår kille hade det ca 6 månader efter adoption, men han var iofs bra mycket äldre vid adoption än er lille prins. Finns ifs inget annat att göra n att vänta ut det om det är nattskräck!
Håll ut! ;-)

http://sweduk.blogspot.se

litenlangtan

18 mars 2012 20:44

Sonen verkar kryare igen - jag är fortfarande snorig och lite hängig...
Vad jag hört om nattskräck är att det oftast inte kommer förrän de blir lite äldre...
Och jag kopplar det nu till att han är/var sjuk för det är bara då det kommer verkar det som. Nu hoppas vi det är över till nästa sjukdomstillfälle...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards