litenlangtan

Alla inlägg den 20 april 2012

Av litenlangtan - 20 april 2012 14:20

Vaknar till sonens småprat där han ligger i sin säng i mörkret och vaknar till liv så sakta... Han är nästan jämt glad och det smittar av sig! Vi har haft två toppenbra nätter (lätt läggning och inga uppvaknanden och vaknat närmare 7) och detta är dagen innan helg. Idag börjar vi ge antibiotika då sonen har/haft en lättare öroninflammation ( avdelning dålig mamma - jag har inget märkt) och hans medicinarsenal behöver nu skrivas ner för att inget ska glömmas! Några timmar på Öppna förskolan - sonen kryper nu nyfiket mot de andra barnen och deras lekar, inte alltid poppis att lägga sig i men det går fint! Det regnar ute och vi går mot köpcentrumet under tak. Letar efter en klänning att bära på ett bröllop snart, hittar ett par "skor" till sonen till samma tilldälle. Träffar 3 andra föräldrar som hälsar och pratar lite... Kul! Vi har haft en bra vecka - träffat många vänner och deras barn! En gemensam dusch med maken gav lite närhet och väckte andra känslor än föräldraskapet... I helgen ska jag vara själv på natten för första gången - maken ska på svensexa och blir borta över natten - men det ska nog gå fint - vi ska på födelsedagskalas min unge och jag! Men jag gissar att vi båda kommer längta tills pappa kommer hem igen! Vad ska ni göra i helgen?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards