litenlangtan

Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

En vecka kvar...

Av litenlangtan - 4 januari 2013 14:44

... till föreskolestart...
Igår gruffade jag och maken om en hel del som hade med förskolan att göra. Tror det är för att vi båda är nervösa och att det känns läskigt att lämna sonen i någon annans vård plötsligt!

Tur att UMS finns och kan stötta... :-D Det är nog svårare för oss än för honom. Och det kommer gå jättebra allting. MEN jag känner mig lite utanför eftersom maken inte planerat in mig alls i detta utan ska köra sitt egna lilla rejs med lämningar och arbetstid och sånt... Vi har inte ens diskuterat detta förrän igår och han har redan gjort upp med sitt jobb om vissa saker osv - utan att ens tala med mig...

Får ta ett snacka till ikväll om detta - men nu tar jag helg!

 
 
Ingen bild

Sara

6 januari 2013 09:09

Hoppas att ni fick detta utrett och diskuterat och att ni förstod varandra. Självklart är det viktigt att man är två om förskoleinskolningen, det är ju något mycket viktigt i barnets liv. Men ni verkar vara så bra på att prata med varandra så det fixade ni säkert.

Kram

litenlangtan

6 januari 2013 15:55

Jag är kontrollfreak och har haft annat på hjärnan ett tag och inte satt mig in till 100% och nu är det maken som ska ta hand om inskolningen. Då måste det ju ändå få vara på hans villkor men han har nog inte gjort mig delaktig i sina planer bara... Det kommer bli fint, det blir det tillslut - och det finns ju fler än mitt sätt att göra saker! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards