litenlangtan

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av litenlangtan - 12 oktober 2010 15:56

Ja, då menar jag på NYA jobbfronten...
jag har ju sickat en del ansökningar... men inte hört något alls...
Och eftersom jag har jobb så är det inte så att jag jagar en anställning till varje pris och ringer och tjatar på arbetsgivarna...

Men man önskar ju att de kunde bemöda sig om att skicka ett e-mail och ange att tjänsten är tillsatt eller att man inte gått vidare till intervju iaf...
Det hör till god ton tycker jag...

Idag hittade jag två jobb som jag kan söka - med betoning på kan...
Det ena är en säljtjänst hos en konkurent... Med ngot bättre arbetstider - 7-16 mån-fre...
Ganska gott kan man tycka om man nu fått ändra sina arbetstider en hel del de senaste åren och jobba mer kvällar och helger...

Frågan är om jag ska söka bara för sökandets skull - för att möjligen komma vidare?

Då skulle jag gärna se att de behandlade min ansökan konficentellt då konkurenterna ändå har koll på varandra...

det andra jobbet lät väldigt roligt - det har med brällop att göra och det är en av de saker jag skulle vilja hålla på med om jag fick ägna mig åt sånt som jag gillar och är intresserad av...
Det gladde mig väldigt mycket när vi planerade för vårt eget bröllop - alla skojiga detaljer och pyssligheter och det fanns ju så mycket idéer som aldrig blev genomförda...
Men detta jobbet var lite mer riktat mot en webbportal - men det kunde leda till delägarskap...

tja, jag får fundera på saken - söka kan man ju alltid göra!



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards