litenlangtan

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av litenlangtan - 25 mars 2010 07:58

Kände mig trött och lite gnällig igår... Jag har min närmaste kollega på långsemester nu så jag börjar 06.15 varje dag... Men idag vaknade jag innan kl var 5... för att sen vara skittrött när klockan ringde och jag faktiskt skulle upp...


Hittade en underbar pryl på loppis igår - ett lite tvåvånings brickbord i rotting och teakfanér som jag tänkt måla och piffa till lite... Först tänkte jag det skulle stå på jobbet ett tag men sen ska jag ta hem det eller kanske ge bort det i present... vi får se... vi har ju lite trångt så några nya möbler får liksom inte plats... Eller jo, en lite teak-byrå väntar jag på att hitta till rimligt pris... Men var?


Ikväll kommer en utmaning - jag ska till Ullared med min mamma. So far so god. Men saken är ju den att jag har gett mig själv köpstopp i år. Det har funkat ganska bra - jag får handla på loppis (det är inte resursslöseri på samma sätt) och jag får handla handarbetsprylar, underkläder och presenter... Inredningsdetaljer som behövs (hallen är under omgörning) har också dispans...
Men alla andra onödiga saker som jag egentligen INTE behöver. De ska inte köpas. Då tänker jag på pocketböcker, handväskor, kläder, bra-att-ha-grejer...
Så ikväll är det BARA det på listan som ska inhandlas...


Men jag ska faktiskt också äntligen köpa mig en sån här



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards