litenlangtan

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av litenlangtan - 1 januari 2011 08:58

Årets sista arbetsdag bjöd inte på något särskilt spännande i jobbväg - men däremot fick jag anledning att bli ledsen igen...

H som så nobelt förklarade att hon och hennes kille var så nyfikna på vad som händer oss och sådär har blivit citerad på en gemensam väns blogg:


“480 föräldradagar å 40 000 i startkapital, jag ska fan oxå adoptera en afrikan”

Samtalet gällde nog inte oss men det känns ju roligt att läsa att det man kämpar för varje dag är okej att skämta om...

Både jag och maken blev rejält nedstämda - men jag vet inte om jag orkar konfontera henne med det här...

Vi hade ju dessutom precis bestämt att vi ska fira nyår med dem...

Jag har som målsättning att försöka koppla bort barnlösheten och börja identifiera mig som en väntade mamma istället och jag bestämde mig snabbt för att inte "stanna kvar" i känslan av sorgsenhet och ilska över det jag läste - så jag har försökt ruska av mig det...

Nyår blev faktiskt trevligt, vi åkte hem till en familj som precis flyttat till ett litet hus i utkanten av stan. Vi har varit på fest hos henne för länge sen - närmare bestämt när vi precis träffats för 4½ år sen :-D
Maten var jättegod, sällskapet trevligt och tolvslaget firades inne med bubbel och pussar - som det ska helt enkelt!

Vid 2-tiden åkte vi hem - det gick smidigt att ta sig hem faktiskt. Vi tog lite thé och macka och sen dråsade vi i säng...


Tills jag vaknade kl 05.30 med mensvärken från helvettet...
Bah!


Somnade om en stund till efter en värktablett men vaknade snart igen... jag hatar mensens första dag! Maken snarkar vidare... jag väntar på att en film ska laddas ner som vi kan se idag för jag tänker inte göra många knop idag.
Kanske hämta ut en julgåva från jobbet som jag inte fick med mig igår eftersom jag glömde lägget när jag gick till paketutlämningen...

Bästa med 2010: alla våra resor och att relationen till mamma och brorsan ständigt känns bättre! All kärlek jag får från min man!

Sämsta med 2010: att allt vart så svajigt, psykets uppåner - det tar liksom bråkdelen av en sekund att göra mig på dåligt humör...

Utsikter inför 2011: Jag måste jobba mer på mitt humör och min utveckling, jag kan ju inte påverka hur jag har det men jag kan påverka hur jag tar det! Dags att snäppa upp mig!


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards