litenlangtan

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av litenlangtan - 3 januari 2011 17:35

Maken har inte hunnit kopiera alla dokument idag - men han tittade förbi mitt jobb och tillsammans ställde vi oss och började kopiera alla papper.

-Men vad konstigt... säger han plötsligt...
Och så kollar vi...


Och jodå, skattemyndigheten har gjort fel... de har blandat ihop mig och maken... Så det står fel namn som ogift på oss båda...

Men åh, sicken osis, och varför ser man inte sånt med en gång... det här var de första papper vi beställde och de har legat hemma hela tre veckor och väntat på alla de andra som kommit och granskats och felat och fått göras om...

Så imorgon bitti kl 8 när de öppnar är det jag som ringer och ber dem skicka nya... så - vi kommer INTE skicka våra dokument till Stockholm imorgon heller...

Fan ock. 

Av litenlangtan - 3 januari 2011 10:44

Vägde mig igår innan frukost... har mens och är alltid uppblåst och minst +1 kg på vågen då...
Ingen rolig sanning faktiskt...
Men jag vet att LCHF kickstartar mig och vi åt frukost hemma och sen tog vi en långpromenad in till stan; 75 minuters vinterpromenad :-D

Belönade oss med kaffe på vår favoritItalienare och sen gjorde jag ett fynd på Emmaus som har söndagsöppet. Jag ska på 50-årskalas hos en kollega om 5 veckor. Helst vill jag ha gått ner 3-4 kg tills dess! Och då ska jag ha min nya top och ett par smashing snygga långbyxor som satt väl tight nu i fredags när jag provade dem till nyår...

Idag ställde jag mig på vågen bara för att se om något hänt...
Haha, -1,3 på ett dygn... antingen så är det mensövervikten som släppt eller så har jag kissat bort 1kg vätska - för igår tror jag att jag hade världsrekord i att gå på toa... Fick smita in på 3 olika ställen under de 3 timmar vi var på stan igår... Maken bara garvar åt mig och säger att något är fel på min blåsa...
Det är ju en postiv start iaf - idag tog jag en omväg till jobbet och fick en 50 minuters promenad på köpet... Skönt att rosorna på kinderna är äkta när man kommer till jobbet.

Vi har fortfarande inte fått iväg våra papper för granskning - det saknas ett dokument som makens jobb fått göra om några gånger, hoppas det kommer idag. Sen ska allt kopieras och skickas äntligen...

Har mailat vår kontakt idag med några frågor/konstaterande men jag antar att han har ett antal mail att svara på eftersom han vart ledig i mellandagarna...

Ska in och kolla om de uppdaterat med de nya kostnaderna...

Just nu känns livet ganska bra!



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards