litenlangtan

Alla inlägg den 2 november 2010

Av litenlangtan - 2 november 2010 18:27

Gick in på bolaget och köpte några småflaskor med bubbel - man vet ju aldrig när man behöver skåla igen liksom!

Sen en kortis in på Kappal men deras barnkläder var inte så roliga...


Vidare till Bibblan och letade efter lite böcker... hittade en om adopterade vuxna och en som uppfostran och utveckling... 


Gick sen hem i ösregnet och kokade the, tände ljus och lyssnar på '2 steg från paradise med Håkan Hellström' och tar det lite lugnt...


Så ringer det på hemtelefonen (vilket det i princip ALDRIG gör) och jag tänkte att det var väl mamma som ville veta lite mer om att vi ska komma igång - jag hade skickat SMS under dagen och mamma skrev tillbaka att "hon hade faktiskt rätt iaf då" eftersom hon sa häromdagen att det nog inte var så lång tid kvar för oss...


MEN det var vår AC-kontakt som ringde! Och NU är det officiellt då - vi är startklara och hon skulle läsa igenom ansökan med "landets ögon" och se om det var något vi behövde komplettera med och maila det till oss.
Vidare får vi hjälp av någon annan på AC om vad som ska med till landet.
Vi pratade lite om barnen, gången i landet, barnhemmen, kontakten i landet, resan, fotona och allt möjligt... :-D


Jag är ganska cool känner jag... inte så där förvirrat snurrglad som man kan se folk bli...
Behärskat cool och mer nyfiket frågvis än upprymt knasglad...


MEN det har kanske inte landat än?! Att det är på G! VI ska bli föräldrar under 2011! Det är ju fan helt crazy!


Man måste dö några gånger innan man kan leva sjunger Håkan!


Jo dött har jag gjort många gånger, vi har haft besvikelser och motgångar, tro mig... Vi är luttrade och härdade... Livet tillsammans med maken har kantats av dem... oturerna...


Och såklart finns det fallgropar kvar och det kommer bli knas på vägen dit och det måste vi vara jävligt medvetna om...
Men innan nästa år är slut kanske vi kan vara föräldrar?! VI!


Tjoho!


Pratade med min bror idag och de har kvar allt till sin dotter och behöver vi låna ihop något till fotona som ska skickas så är det inga problem! Jag gick omkring med tumstocken för att mäta och måtta och räkna och planera och tänka häromkvällen...
Det behöver ju åtgärdas en del saker här, vi har ju en livsfarlig trappa tillexempel. MEN idag har jag tagit kontakt med en hantverkare som ska komma och kolla på de sakerna i nästa vecka. Kanske får jag tummen ur och maila snickaren jag pratade med i somras också för en offert!
Det är på G! Dags att agera och planera, strukturera och projektera är ju min starka sida! Haha, nu har jag fått mitt nya projekt - barnanpassa vårt boende! Gott!


Nu väntar jag på att maken ska komma stampandes upp på bron och då ska jag ta fram de fina champagneglasen vi fick i brällopspresent och möte honom i dörren med bubbel och mysbyxor...


Vi är på väg mot vårt livs resa och vår bästa dag i livet!

Av litenlangtan - 2 november 2010 09:11

Nu fick jag tag på någon på AC... vi låg i högen för akter som skulle starta upp i november! Vår kontakt kommer ta kontakt med oss så snart hon har tid...

Så nu väntar vi helt plötsligt på klartecken och "startsamtal"...


Galet, skojigt, läskigt, overkligt, skumt, kul, sanslöst, makalöst!


Vi är på väg NU!


crazy!


Jag har tårar i ögonen och kårar efter ryggraden!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards