litenlangtan

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Sköna söndag...

Av litenlangtan - 9 januari 2011 17:03

I går var det skaldjur på menyn och så även idag... :-D
Jag hade bokat brunch för mig och maken på Ritz idag... så vi skrinnade in mot stan (eller iaf nästan) och tog plats i deras trevliga matsal och fyllde tallrik efter tallrik med godsaker. Dock inget bröd, ingen dessert och ingen läsk... bara det goda, feta och o-köttiga. Tveksamt om man verkligen fick i sig motsvarande 189:- men gott att slippa laga och diska och plocka fram och av...


Sen gick vi (läs halkade) runt på stan lite men blev slöa och åkte hem för att vila lite framför TVn...


Vi är fortfarande mätta vilket ändå måste vara ett gott betyg...


Tidig vecka som kommer, jag ska till doktorn och ställa frågan igen, Varför har jag ont i vänster sida? Idag gör det väldigt ont och när jag ser tillbaka så har jag haft ont i 1 år och vart hos doktorn inte mindre än 4 gånger för att få besked. Nu är jag trött på att inte bli bra, så nu får de skicka mig vidare till någon annan - kanske för att röntga...


Farhågor finns såklart att det skulle kunna vara nån form av C.... ja, jag vill inte säga det högt ens...
Jag ska ett nytt HIV-test och prata om vaccinationer också...
jag har aldrig tagit drickvaccin Dukoral förrut men som N-E sa, om det är något tillfälle det inte är läge att bli magsjuk så är det ju när vi har ett nyfått barn att ta hand om...


Alla som bor i hus upplever väl kanske samma sak just nu, stora sjok av snö och is rasar nerför taket och orsakar "skalv" - själv vaknade jag vid 4 inatt att att hela huset skakade... lite läskigt men vi vet vad det är sen förra vintern - då alla 4 hushållen kikade ut ur sina dörrar efter det värsta "skalvet" då... :-D


Märker att mitt sömnbehov är något annorlunda nu sen jag gick tillbaka till LCHF, är inte lika bedövat trött på kvällen och vaknar lättare på morgonen. Fötterna är lite mjukare och magen slankare... -2kg den här veckan får väl ändå vara ett okej resultat...
Jag tycker jag klarat mig bra mot suget efter läsk, bullar, godis och bröd - det är bara att fortsätta. Se till att jag har bra saker på jobbet att äta och att äta dem... Samt att jag nog måste fylla på med lite vatten emellanåt, trots att jag går på toa väldigt ofta...


Sammanfattningsvis har jag haft en skön helg, ska försöka ta mig an att skriva klart min ansökan till ett jobb i veckan, jobba på min positiva inställning och hoppas att det inte är en massa vi behöver komplettera med på våra intyg...





 
 
Hedda

Hedda

9 januari 2011 18:39

Apropå det onda, jag tycker du ska insistera på att få röntgas nu när du har haft det så länge. Och iom att du har haft det ett tag så tycker jag att det inte borde vara något elakartat, för då skulle du nog vara sämre vid det här laget. Det är svårt att stå på sig hos doktorn, men försök! De finns till för dig, inte tvärtom.

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
Maria

Maria

9 januari 2011 20:29

Hej! Du länkar till min gamla blogg, lägg gärna in den nya länken i din blogglista. http://holmlundgren.blogspot.com......den gamla är alldagligt.wordpress.com

http://holmlundgren.blogspot.com

litenlangtan

10 januari 2011 08:25

Fixat! :-D

 
TeachGirl

TeachGirl

10 januari 2011 00:35

Åh, det låter gott. Dessutom skönt med en slappardag. Du är dessutom duktig med dieten. Ha en bra vecka!

http://varforinteviocksa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards