litenlangtan

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Vad ska man säga...

Av litenlangtan - 13 januari 2011 12:29

Idag ringde jag ju då vår hemutredare för att se om det på något sätt går att trolla bort ett datum i vår hemutredning. Datumet är alltså "öppnandedatumet" - dagen då vår ansökan om att starta hemutredningen inkom till kommunen. So far so good.
Enligt AC-kontakten kan detta "nån gång ifrågasättas" så det datumet inte har någon förklaring i texten och icke stämmer överens med övriga datum i dokumentet som är dagen då beslutet fattades...
Japp, jag är med...

Jag frågade således om hemutredaren på något sätt kan ändra/ta bort det datumet ur hemutredningen...


svaret är väl rätt givet: NEJ, dokumentationen är ju juridiskt bindande eftersom det är underlag för ett beslut. OM landet har problem med det datumet får organisationen (AC) ta den diskussionen... Våra underlagsblanketter är ju från Socialstyrelsen och dem kan vi inte ändra på... "Alla" använder ju dem...

* M E G A S U C K! * (från min sida alltså)


Ringde min AC-kontakt som frankt säger...

-Ja ja, ibland är hemutredarna sådana...


Paragraffryttare, ordmärkare, pedant, petig, detaljmänniska, perfektionist, regelmänniska, byråkrat, principfast ja, vi kan kalla henne många olika saker. Men som jag också sa till vår AC-kontakt - den här människan har i min mening vart det helt klart jobbigaste med hela utreningen och allt annat kring adoptionen...
Jag skulle gladeligen ringa 100 myndigheter till och begära märkliga dokument från dem - om jag slapp henne... Hon kan liksom inte vara smidig och medgörlig nån gång... Eller ens förstå vår situation... Jag vill ju bara att allt ska vara rätt...

Well... tydligen så gör ibland hemutredaren så att de helt enkelt använder ett annat sätt att skriva hemutredningen, ibland klipper och klistrar de lite, ibland behövs det inte - MEN nog ska det här jävla datumet säkerligen sätta stopp för oss på något sätt...

Hur som helst. Vi kom fram till att vi struntar i att försöka åtgärda det och hoppas att det kommer funka... (jag har iofs fortfarande svårt att förstå HUR det skulle kunna stoppa oss men men, det är mycket som är obegripligt när det kommer till Adoption)
Vi ska skicka allt som det är...

Och hålla tummar för att det inte krånglar...

 
 
MDB

MDB

13 januari 2011 13:32

Men fy vilken jobbig människa. Ibland kan man verkligen undra hur vissa tänker när de inte ens kan sträcka sig en millimeter för att underlätta för någon annan. Hoppas att det går bra i alla fall.

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards