litenlangtan

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Min "graviditet"

Av litenlangtan - 14 januari 2011 10:29

Förmiddag... har nojjat sen igår om en sak som skedde på mötet igår. Jag tog i lite på en sak som jag upplever som ofta känns orättvist och nu nojjar jag över att jag tog i för mycket...
Huruvida det är det min chef ska säga till mig efter kl 12 eller inte - det vet jag inte men jag har en "bad hunch" om det... jobbigt.


Antagligen är det för att alla nervtrådar darrar av den anspänning som de här dokumenten medför... Vi är så nära nu... Det är så det känns...
Jag väntar fortfarande på ett referentbrev och eventuellt skulle maken sticka tidigare från jobbet idag - på sin sista dag och allt... För att vittja brevlådan, möte upp mig och överlämna det och ta en kopp kaffe innan jag sticker ner till NP och överlämnar alla dokument...
Om inte måste jag sticka hem själv och hämta brevet som jag HOPPAS blivit utburet idag!


Jag talade med AC idag om det faktum att vårt original av tillägget fanns på plats hos dem - de ska sköta om att stoppa in det i vår originalhög sen när allt kommer iväg efter NP.


Jag känner mig faktiskt helt darrig... det är inte så himla mycket som kan gå fel nu men om brevet inte ligger där eller om NP gör något fel eller skit inträffar på något annat sätt... Jag tror jag kommer explodera... :-D

Sen kan jag faktiskt tänka att det här är fan inte så långt ifrån att vara gravid iaf - med tanke på hur mycket mer av allt med papper, skriva, plåta, kopiera, sortera, grubbla, lösa problem, greja, ringa, maila, kontakta, fiffa och piffa som jag gjort i jämförelse med min man så är det i huvudsak jag som bär det här "projekt bebis" ändå...
Nu är jag inte arg/ledsen över att det är och förblir så - jag är en kontrollmänniska och har svårt att bara "lämna över" en del saker.
Jag är också den av oss som har mest "tid" att pyssla på betald tid :-D
Jag är också "streetsmart" som min man kallar det. Uppstår ett problem så är jag den som grubblar fram en lösning, rätt omgående, kanske tom innan problemet uppstår... jag tänker liksom ett steg före ibland...

Jag är i första 'trimester' då alla "organ utvecklas" och då mest kan gå fel :-D  Men snart har det gått 3 månader och den största faran är över :-D *puh*


Snart går vi in i andra 'trimester' och då är det en transportsträcka till slutspurten då allt utkristalliserar sig och blir mer tydligt :-D Det ska bli barn av allt det här jobbet (tredje trimestern)

Visst skulle man kunna tänka så? Jag hoppas också att det inte blir en allt för lång andra 'trimester' bara... :-D


Luften kommer gå ur mig totalt efter det att vi fått iväg alla papper och vi officiellt blir "havande"...


Kanske för att jag väntar och längtar så efter att skrika ut det... :-D


Nu ska jag sätta igång med att skriva lite instruktioner till NP...

Tjo!

 
 
Jennie

Jennie

14 januari 2011 12:50

Minns pappers samlandet med viss bävan, ändock är inte det att gämföras med alla papper som ni ska skicka, våra var bara en bråkdel. Men ändock detta igenkännande med papper som råkat blivit vikta som råkat få hål osv som måste fixas, stämplar på fel ställen, eller för otydliga osv.
Kan medela från en säker källa (mig) att det uppstår ett vakum när pappren väl gått iväg med posten och man inte kan göra något mer än att bara hoppas att det inte kommer att dröja innan BB kommer.
Hoppas att allt går bra idag ! Är in och läser varje dag och hoppas att det snart är papper på väg mot landet långt borta.
Lycka till !
// Jennie

http://www.famhenriks.blogspot.com

 
Hedda

Hedda

14 januari 2011 18:55

Visst går det att jämföra med en graviditet. Oron är definitivt inte mindre. Men byråkratin är desto större! Hoppas allt ordnar sig nu!

http://heddasdagbok.wordpress.com

litenlangtan

14 januari 2011 19:21

Det hoppas jag med!

 
Ingen bild

Hanya

14 januari 2011 18:57

Ja du, räkna med att det känns väldigt tomt när väl handlingarna är skickade. Jag tyckte nästan den väntan var värst, eftersom man är på helspänn hela tiden. Mellan bb och rb var det lite enklare. Hoppas allt är på plats. Är det NP "Lejon" :-D ni har?

litenlangtan

14 januari 2011 19:21

Jag valde NP i Kungsbacka för de i Mölndal kändes inte intresserade av att hjälpa oss alls... Hoppas på smidigt utfört jobb där...

 
Ingen bild

Lotta

14 januari 2011 20:57

Lycka till! Vilken tur att du har en arbetsgivare som tillåter dig att utföra privata ärenden på betald arbetstid! Luck you!

litenlangtan

14 januari 2011 22:17

Mja, låter och låter... Vi har lågsäsgong och han vet HUR mycket det här betyder för mig och frågar ofta om status på alltihop...
Sen är det lite frihet under ansvar och så länge det inte sinkar övrigt jag ska göra...

 
TeachGirl

TeachGirl

14 januari 2011 23:55

Papperssamlandet är ett berg, men ni närmar er toppen med stormsteg! Snart nog är ni inne i tredje trimestern. :-)

http://varforinteviocksa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards