litenlangtan

Direktlänk till inlägg 12 november 2014

Samtal

Av litenlangtan - 12 november 2014 10:47

Jag har inte vart tillbaka på min gamla arbetsplats sen jag gick hem innan Lilla kom. Eller jo, det har jag faktiskt. En gång. För att hämta lite porslin och brockor mm som jag lånade ut inför ett event vi hade i butiken.
Det är ju brukligt att man kanske hälsar på på sin arbetsplats under tiden man är föräldraledig - presentera sitt barn osv.
Men jag kände så jäkla olust inför det besöket med tanke på den stämning som var på jobbet innan jag gick hem. Det är svårt att förklara men det kändes verkligen inte bra att ens tänka på min arbetsplats.

Och ingen därifrån har hört av sig till mig på något sätt heller. Ingen.

Jag har dock saker kvar. Sånt som jag lånat med mig hemmifrån för att skapa en "hemkänsla" i butiken. Nån pall, en barnstol, ett barnmöblemang, lite glas och nån tavla.

Jag har tänkt på de där prylarna många gånger men jag har inte orkat möta nån från jobbet så jag har medvetet skitit i att hämta de där sakerna.

Igår ringde en "kollega" - en som jag vart med och anställt. En som jag fixade in på mitt föräldravick.
En som inte tillhörde den fasta personalstyrkan då. Jag fick känslan av att hon var den enda som "kunde ringa" eftersom jag haft mer eller mindre ansträngd relation till de övriga... Ingen var väl villig att ringa mig... det är iaf min uppfattning.
Hur som helst ville hen veta om jag ville ha mina saker och hur jag ville göra med mitt skåp osv...

Jag ska försöka hämta grejerna så snart som möjligt. För visst vill jag ha mina saker.
Men jag hade tänkt att jag skulle ha ett jobb först...
Nu har jag inte det så då får det helt enkelt bli så att jag hämtar grejerna ändå.

Måste bara bearbeta saken lite först. Och låna en bil.

 
 
Jenny / Ekomamma i stan

Jenny / Ekomamma i stan

12 november 2014 13:19

Känner igen mig som vanligt när det gäller jobbet.

Hälsade inte heller på jobbet nu med lilla, hade liksom haft tanken att jag i så fall skulle gå dit och kunna berätta att jag fått nytt jobb samtidigt. Det kändes liksom inte lika kul att gå dit och få huvuden på sned och medlidande blickar. De flesta fick ju dessutom bara höra att jag blivit uppsagd och inte att jag faktiskt blev erbjuden en tjänst men valde att tacka nej. När jag var i intervjufasen för det jobbet jag nu fått så lunchade jag dock med några kollegor (varav två också var på gång till nya jobb), men då sågs vi ute och jag vägrade följa med upp en sväng på kontoret...

Fast nu kom jag i och för sig på att jag hade lilla med mig när jag var inne och skrev på uppsägningspapperna, så lite uppvisad blev han visst ändå...

http://ekomammaistan.wordpress.com

litenlangtan

13 november 2014 16:40

Ju mer jag tänker på hela situationen så känns det otroligt drygt att inte ha något nytt jobb nu innan jag hämtar mina prylar MEN jag ska minimera kontakten med dem jag skyr mest.
Det känns hopplöst emellanåt att få ett nytt jobb men sökte ett genom AF idag som jag ska provjobba på i nästa vecka. Butik - som jag helst inte vill ha. Men det handlar om ett par månader under högsäsong för dem. Kan jag ta... :-D

 
Ingen bild

Sara

14 november 2014 12:09

Usch, förstår dig fullt och fast!!!
Jag har precis blivit sjukskriven året ut och samtidigt har jag sagt upp mig, jag har valt att ta all kontakt via fackligt ombud MEN jag har en del saker kvar på arbetet som jag vill hämta MEN jag vill inte träffa någon. Vill bara ha det gjort så jag kan lämna det bakom mig och gå vidare.......måste bara samla mod

litenlangtan

14 november 2014 18:50

Men oj... Det låter inget vidare. Är det situationen på jobbet som gjort dig sjukskriven?
Ja, jag känner att det hade vart skönt att ha ett jobb innan jag går dit för att hämta sakerna men tja, vi får se. Jag har som sagt en möjlighet att provjobba på en visstidsanställning i butik i nästa vecka. Får se vad det ger...

 
Ingen bild

Sara

16 november 2014 17:46

Ja det är tyvärr jobbet som gjort att jag är sjukskriven......, men vi kan ta det via mail istället.

Kram Sara

litenlangtan

16 november 2014 20:26

Absolut, skriver till dig i veckan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards