litenlangtan

Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

ett tu tre

Av litenlangtan - 22 juni 2010 11:21

Såvitt jag kan se är vi inte framme i några landsköer än, vi har köat på AC den juli -08 och jag har haft som förhoppning att vi kan få skicka papper till ett land i år - alltså ingen fara på taket än så länge. Vårt medgivande blir försenat ca 14 dagar vilket inte är så big deal för mig. Jag antar att handläggningstiden på AC har ökat också speciellt med sommar och semester... Det är helt okej...


MEN vad som inte är okej är att vår handläggare är nonchalant och respektlös... Blanda ihop saker kan alla göra - men uppenbarligen hade vi detta uppe redan på vårt sista möte och hon skulle kolla dessa tider för att inget skulle hamna mellan stolarna - men hon struntade i/glömde att kolla datumen redan vid det tillfället och nu blev det som det blev...


Med tanke på hur hon bemött oss och också blandat ihop oss med andra adoptionssökande så vill jag ha gott om tid på mig att gå igenom hennes manus. Jag hade inte känt mig bekväm med att vi båda (sjuka i halsfluss båda två och trötta och sega) ska forcera oss igenom hennes manus för att släta över hennes fel...


Jag hoppas verkligen att dokumenten kommer med posten IDAG som hon lovade igår...


/////////////////////////////////////////////////////////////////////


Kix skrev på sin blogg om en hel del massa tankar kring sin barnlöshet... Mitt svar blev så långt så jag bestämde mig för att svara här istället...


Vi vet ju delvis av vilka orsaker vi inte kan få barn. Men jag hade svårt att nöja mig med svaret "vi vet inte varför det ser ut så här för dig"... Jag tänkte på det där programmet på TV där människor med svårdiagnosticerade sjukdomar fick allsköns hjälp av Dr Anders på något sjukhus i Sthlm... Varför var ingen intresserad av att ta reda på VARFÖR mina ägg var skruttiga? Varför tog ingen mig på allvar med tankar kring elektromagnetiska fält (fåglar kring mobilmaster har svårt att föröka sig) eller miljöförstöring (fiskarna i haven byter kön för att vi kissar ut så mycket hormoner från våra p-piller) och självklart har jag klandrat mig själv som varit rökare och nattsuddat en hel del i åren mellan 25-30... 


Varför frågade ingen om jag kunde tänka mig att göra ett försök till under studieform - med premissen att odla fram ägg för vidare studier. OM något ägg skulle bli befruktat så kunde jag få det tillbaka...


Är ingen intresserad av att hjälpa de som är i min sits?

Vi fick ju förfrågan om att ställa oss i kö för äggdonation men jag ville inte det på grund av den osäkerhet som det ändå är. Vem säger att makens spermier duger till befruktningen? Nu har det snart gått ett år till - fast då inom adoptionsvärlden istället för att vi stått i kö till äggdonation... för att gå igenom det mentala helvete som IVF var för att kanske lyckas...
Nä, jag är glad att vi valde att gå vidare med adoptionen och styra bort från IVF. Jag har svårt att vara glad för dem som håller på med det nu. Jag har svårt att inge hopp och "hålla tummar för att de ska lyckas" - för mig är IVF lika osäkert som att försöka på egen hand. Även om många lyckas...


/////////////////////////////////////////////////////////////////////


Är sjuk, har fått makens halsfluss... han har vart helt däckad hela helgen och det var nog skönt att jag var borta så han kunde sova och vila och inte göra nåt...


Är på jobbet ändå för vi har just ingen annan att kalla in... Vår extratjej är bortrest och den tjej som är studieledig håller på att separera från sin man. Hon har fullt upp med att fixa i deras lägenhet och ta hand om deras dotter...


Försöker driva igenom inventeringen, hoppas bli kry nog till midsommar som vi nog ändå firar hos det nygravida paret - dit vi ändå är väldigt välkomna...

Vi firar dessutom 4 år som par idag och det blir väl på sin höjd nåt smaskigt till kvällsfikat efter middagen om nån av oss orkar laga mat idag... förhoppningsvis har vi fått dokumentationen idag och kanske orkar vi engagera oss i den ikväll


NU måste jag jobba... Tack för era kommentarer...





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards