litenlangtan

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Ner-å-upp

Av litenlangtan - 21 november 2010 21:36

Ja, livet åker bergådalbana med en - precis hela tiden...


Vi vart tokledsna och kände oss så NEDtryckta i torsdags/fredags så jag vet inte vad. Det räckte liksom inte med att vår hemutredare ställer sig i vägen utan även banken.
Nu har jag sagt upp 1 kreditkort och ska få hem papper om uppsägning på det andra. Ett kort kan ändå vara bra att ha, speciellt för oförutsedda utgifter.
Vi inser att vi inte kan veta säkert HUR mycket pengar vi kommer kunna spara ihop själva eftersom vi inte vet när det blir BB och därefter RB. Men vi satsar på att få ihop till våra egna kostnader - dvs resa och uppehälle...


Däremot önskar vi att kunna få låna den summa som själva adoptionen kostar. Vi hoppas kunna få möjlighet till det genom Adoptionslån - vi får förhoppningsvis samtal om detta från en kunnig person i början på veckan.


Veckans UPP har helt klart varit att göra fint på "barnrummet" och jag kan inte riktigt se mig mätt på bilderna!
Helgens andra totala överaskning är att min mamma och styvfar vill ge oss en rejäl slant som bidrag till adoptionen. Mamma hade velat överaska oss inför resan när vi väl fått BB men de kommer föra över dessa pengar till oss snarast så att det hela ser bättre ut på vårt konto inför nästa samtal med banken!!! Jag berättade naturligtvis om bankens trista besked och mamma gav oss hoppet tillbaka!!!
Jag är övertygad om att det kommer hjälpa oss en hel del!


Nu återstår ändå för oss att övertyga banken om att vi ska få låna adoptionsbeloppet. Samt att skriva färdigt vårt tillägg. Vi har fått "bakläxa" på det vi skrivit ihop av AC och i fredags var jag inte i form att skriva något vettigt alls...


Vi har fått första kontakten med handläggaren inför ansökan också och nu kan vi nog betala första fakturan och gå vidare...


Det är lätt att halka ner i kolkällaren men jag kan faktiskt vägen ur den numera. Det är ibland svårt att hitta i mörkret men det finns iaf en väg ut. Det känns skönt att veta...


Tack återigen för era varma kommentarer...
Hoppas ni alla haft en bra helg!

 
 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

21 november 2010 22:16

Heja, heja!
Det låter ju väldigt hoppfullt!
Och vad roligt det måste kännas att din mamma vill bidra till adoptionen! :-)
Det är klart att det måste ordna sig på något sätt och nu verkar det ju göra det.
Jag har alltid sagt att till min första adoption så skulle jag ha tagit sms-lån om det hade varit nödvändigt ;-) Vad som helst för att få hem min unge.
Nu när jag kanske kanske funderar på syskon känns det annorlunda - jag har min lilla att ta hänsyn till också...
Och jag förstår att ni levde som vanligt under väntanstiden. Det gjorde jag med - jag hade aldrig orkat utan semester och liknande när adoptionen var så avlägsen och inte alls säkert att det skulle bli något alls.
Skriv det där tillägget nu - kakan väntar där någonstans ;-)

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

 
Teachgirl

Teachgirl

21 november 2010 23:25

Det verkar iallafall varit en bra helg! Snällt av din mamna, ett bra sätt att känna sig delaktig. Jag hoppas att du får en bra vecka också, lycka till med tillägget!

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Ingen bild

Sara

22 november 2010 09:19

Klart att det kommer att ordna sig....det MÅSTE det ju bara göra.
Vad snällt av din mamma att lägga ett litet bidrag till kommande barnbarn.
Säger som ovanstående - att det är viktigt att försöka leva som vanligt under väntan, man måste kunna unna sig lite utsvävningar annars går man under i sin väntan.

Hoppas på ett en bättre och gladare vecka!!!

KRAM KRAM
Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards