litenlangtan

Alla inlägg den 18 december 2010

Av litenlangtan - 18 december 2010 12:31

Har haft en jävligt jobbig helg so far...

Lusten till det mesta har uteblivit - kanske är även jag drabbad av lite lite julstress. Han haft ögonen på en julklapp till maken men har inte lyckats komma över DEN grejen som jag ville ha... Det har också vart en tuff vecka på jobbet med annat än själva jobbet, vi är inne i en lugn period nu då alla koncentrerar sig på julklappar och julmat!


Efter jobbet idag ska jag hämta upp en julkorg med godsaker som ska med till pappa imorgon. Jag ska också posta några paket och köpa julklapp till maken. Får ta "the next best thing" och det ska väl gå!


Sen ska vi gå på julfest ikväll hemma hos vänner... Jag har en känsla av att jag kommer somna i ett hörne så jag tror jag ska hålla mig nykter och köra...

Imorgon är det således "lilla julafton" hos pappa med mina bröder och med svägerska och brorsdotter! Det ska bli kul...
Sen kom jag just på att jag åtagit mig att göra lite julmat till nästa julfirande och undrar hur jag ska hinna med det trots att jag är sen hela veckan... håhåjaja...

Nu har jag nog bara makens klapp kvar iaf så det är skönt - alla föräldrar får faktiskt tidningen "att adoptera" i julklapp inför nästa år. De kommer ju faktiskt bli farmor/farfar respektive mormor/morfar så det kan väl vara bra om de får en chans att ta del av det speciella och unika med adoptivbarn redan från början. Jag tror att alla utom min mamma är ganska "nollstälda" när det gäller informationen kring adoption och vad det innebär. Här får de info lite "i knät" och kan lättare ta del av det. Jag tor det är en bra grej! Hoppas att de blir glada för den tanken!


Fortsatt trevlig helg på er alla!


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards