litenlangtan

Alla inlägg den 26 december 2010

Av litenlangtan - 26 december 2010 10:05

Vilken sten har jag legat under den senaste tiden? Eller vilken sten har H legat under de senaste åren...
Igår var vi på en liten hemmafest... den initierades av H och hennes kille och är lite av en tradition på juldagen...
Allt gott, vi träffade lite nya och lite gamla vänner och vi hade mycket trevligt. H har kontaktat mig om nyår och jag kom på att jag borde fråga henne om det. Hon hade inte hunnit det och vi kom att tala om vad mitt mail om att vi inte "platsar bland barnfamiljerna och inte bland partyeliten och hamnar mellan stolarna"-tankar kommer ifrån. Jag sa att jag inte har så mycket kontakt med A längre för det har skurit sig mellan oss för de inte kan hantera det faktum att vi inte har några barn alls. Och jag orkar inte träffa dem mer...
Hon sa då att jag nog är svår att tala med om sånt och drog upp något som hände för snart 1 år sen...

Jag har skrivit om det här och tydligen hade jag gjort henne väldigt upprörd och 'förstört deras kväll' genom att tycka att det var märkligt att de var ute båda två på krogen för att bli fulla när deras dotter var knappt 5 veckor... Så upprörd så hon övervägde att aldrig mer prata med mig...
Men hon sa också att hon förstod att min frustration kom sig ur min barnlöshet och att hon alltid skulle finnas där för mig om jag behövde ösa ur mig...
DÅ började jag grina... för det är inte så många människor som sagt så... att jag får gråta ut mot deras axel...

Jag har full förståelse för att hon blev arg/ledsen/upprörd/kände att kvällen förstörd... men kan fortfarande inte förstå att hur man kan längta ut till krogen så mycket som hon gjorde...
Min bror frågade så sent som på julafton hur det gick med det beteendet... Jag sa att det nog löst sig lite på egen hand eftersom de flyttat från stan och ut på landet en bit så de har kanske lite andra prioriteringar framöver...

Och eftersom jag inte umgås med A nåt så visste jag inte heller att hon är på väg att separera (om H hade fattat det hela rätt) för de hade träffats så sent som för några veckor sen och då var det visst A själv som berättade att hon hade fixat en lägenhet i stan och att de skulle separera.... Så det är väl så då.

Min bästa J såg jag men vi pratade inte så mycket... när vi sa hej då sa jag att jag gärna ville träffa henne snart! H´s och J´s vän K var väldans gullig och hon är världens bästa tjej - blev lite 'förälskad' i henne redan i somras på vårt kräftkalas där hon var med - hon är en fantastisk tjej som har ett mycket stort hjärta!


I dag står det vinterpromenad på programmet. Maken kanske ska springa har han sagt. Om det inte är för kallt. -15 har det utlovats...
Det är för kallt i mina ögon... vi får se, han har inte stigit upp ännu :-D

Jag slötittar på Harry Potter på svenska och rensar hjärnan från igår...
Mamma kommer förbi idag och hämta bilen - det är väl dagens viktiga händelse...

God fortsättning på er...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards